استاندارد های ایمنی نیمکت مدارس

شاید تا به حال در مورد ایمنی نیمکت مدارس نگاهی نداشته اید. این ایمنی به همان اندازه که ظاهر و کیفیت نیمکت ها مهم هستد ، مهم می باشد و باید در هنگام انتخاب و خرید نیمکت ها این مورد نیز بررسی شده و در کنار فاکتور های دیگر اهمیت لازم را دارد. این ایمنی سبب می شود تا مشکلاتی در استفاده از نیمکت ها برای دانش آموزان به وجود نیاید. استاندارد های ایمنی فقط منوط به یک بخش نبوده و باید برای افزایش ایمنی نیمکت در همه مراحل به آن دقت داشته باشید. در این مطلب این مراحل را به صورت گذرا بیان می کنیم.

 

ایمنی در طراحی

نیمکت ها از مرحله طراحی بسیار مهم می باشند و باید در طراحی این نیمکت ها مواردی را رعای نمود تا ایمنی نیمکت ها تا حد زیادی افزایش پیدا کند. طراحان سعی می کنند تا طراحی نیمکت متناسب با ارگونومی دانش آموزان باشد تا در صورت استفاده زیاد از نیمکت مشکلاتی برای دانش آموز به وجود نیاید. از سویی دیگر نیز برای افزایش ایمنی طراحان همه بخش های طراحی شده را به گونه ای طراحی می کنند تا انحنا داشته باشد و در صورتی که نیمکت دارای طراحی با استاندارد های ایمنی نباشد به اصلاح آن اقدام می کند.

 

ایمنی در انتخاب متریال

متریال ها نقشی مستقیم در کیفیت یک نیمکت مدرسه دارند و اگر بدون دقت و توجه انتخاب شوند علاوه بر مشکلاتی که برای دانش آموزان به وجود می آورد سبب می شود تا طول عمر نیمکت تا حد زیادی کاهش پیدا کند. تولید کننده های نیمکت مدرسه برای افزایش کیفیت نیمکت همیشه بهترین نوع متریال ها را انتخاب می کنند. گاهی نیز مواد اولیه غیر استاندارد در تولید متریال ها سبب ایجاد حساسیت در دانش آموزان می شود و باید به طور دقیق این مورد بررسی و سپس متریال انتخاب شود.

استاندارد های ایمنی نیمکت مدارس

ایمنی در ساخت

پس از طراحی و انتخاب متریال ها فرآیند ساخت نیمکت ها شروع می شود. در ساخت نیمکت ها باید یک سری موارد را بری افزایش ایمنی نیمکت مدارس رعایت نمود. از جمله اینکه باید همه نقاط برش و جوش صاف بشود زیرا امکان جراحت دانش آموز بر اثر برخورد با آن می باشد. در کنار آن نیز سعی می شود تا همه گوشه های نیمکت مدارس ابزار بخورد و دارای انجنا باشد. برای افزایش ایمنی و کیفیت نیمکت نیز از جوش co2 استفاده می شود که بسیار مقاوم می باشد.

 

جمع بندی

خوب احتمالا متوجه شده اید که ایمنی نیمکت مدارس در همه مراحل باید رعایت شود و در نهایت یک نیمکت با استاندارد های ایمنی تولید می شود. پس از اتمام ساخت نیمکت ها چک نهایی نیز انجام می شود تا اگر مشکلی وجود دارد نیمکت برگشت داده شده و پس از رفع ایرادات دوباره چک بشود. ایمنی نیمکت ها علاوه بر دانش آموزان برای کودکان استفاده کننده از نیمکت پیش دبستانی بسیار مهم می باشد. شما می توانید برای افزایش دانش خود در مورد نیمکت های دانش آموزی مقالات منتشر شده در این باره را در سایت جستجو و مطالعه و در انتخاب خود بهتر تصمیم بگیرید.

منبع: سایت مبل 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.